Wednesday, April 20, 2011

Need You Now by Lady Antebellum 現在需要你

Need You Now by Lady Antebellum 現在需要你



戰前女士演唱組奉獻的這首《現在需要你》(“泥鰍鬧”),詮釋了典型的酒吧愛情。被愛情的相思苦寂所折磨得饑渴難耐的男女,本來說過不打手機不約會,結果還是半夜裡爬起來到酒吧相聚狂歡,顯然這是典型的現代都市庸俗式酒店酒吧愛情。

歌詞很直白、很淺顯、也很通俗,曲調很流暢,也就是說非常的順溜;反復地在唱“安待泥鰍鬧”、“愛炸死它泥鰍鬧”……呵呵,都是“泥鰍鬧”惹的禍……





Need You Now is the second studio album from country music group Lady Antebellum. The album was released on January 26, 2010, via Capitol Nashville. It is the follow-up album to their 2008 self-titled RIAA Platinum certified debut album. It debuted at number one on the Billboard 200 with 481,000 copies sold in its first week. It has been certified 3x platinum by the RIAA. On February 13, the album won the Grammy Award for Best Country Album and was nominated for Album of the Year, whereas the single "Need You Now" won four awards, including Song of the Year and Record of the Year.

Need You Now on Wikipedia
http://en.wikipedia.org/wiki/Need_You_Now

Lyrics
歌詞

Need You Now by Lady Antebellum
現在需要你 演唱:戰前女士

Picture perfect memories
照片留存美好記憶
Scattered all around the floor
如今散落得滿地都是
Reaching for the phone 'cause
伸手去拿手機
I can't fight it anymore
因為我再也無法抗拒

And I wonder if I
我在懷疑
Ever cross your mind
你心裡是否曾把我想起
For me it happens all the time
而我時時刻刻都在想著你

It's a quarter after one
一點一刻,就在此時
I'm all alone
我多麼形單影隻
And I need you now
我現在需要你
Said I wouldn't call
說過不會給你打手機
But I've lost all control
但我已完全失去控制
And I need you now
我現在需要你

And I don't know how
可不知咋辦才是
I can do without
只有一個心思
I just need you now
我現在正需要你

Another shot of whiskey
又下肚一瓶威士忌
Can't stop looking at the door
忍不住張望門口有沒有你
Wishing you'd come sweeping
但願你會來清除
In the way you did before
你以前擺下的路石

And I wonder if I
我在懷疑
Ever cross your mind
你心裡是否曾把我想起
For me it happens all the time
而我時時刻刻都在想著你

It's a quarter after one
一點一刻,就在此時
I'm a little drunk
我已經略有醉意
And I need you now
我現在需要你
Said I wouldn't call
說過不會給你打手機
But I've lost all control
但我已完全失去控制
And I need you now
我現在需要你

And I don't know how
可不知咋辦才是
I can do without
只有一個心思
I just need you now
我現在正需要你

Whoa, whoa
哇,哇

Guess I'd rather hurt
我寧肯挨刀子
Than feel nothing at all
也不願忍受這份空寂

It's a quarter after one
一點一刻,就在此時
I'm all alone
我多麼形單影隻
And I need you now
我現在需要你
And I said I wouldn't call
說過不會給你打手機
But I'm a little drunk
但我已略有醉意
And I need you now
我現在需要你

And I don't know how
可不知咋辦才是
I can do without
只有一個心思
I just need you now
我現在正需要你
I just need you now
我現在正需要你

Oh, baby, I need you now
噢,寶貝,我現在需要你

No comments:

Post a Comment